3e plaats 'Meest klantgericht bedrijf in Nederland'

3e plaats 'Meest klantgericht bedrijf in Nederland'

06 januari 2022

Koopman staat op de 3e plaats als 'Meest klantgericht bedrijf van Nederland in de sector Goederenvervoer'. Dit werd bekend gemaakt in de publicatie van Management Team 1000 2021. 

 

‘Hoe kom je als bedrijf op de 3e plaats als meest klantgericht bedrijf van Nederland in de categorie Goederenvervoer? Kort en krachtig; als Koopman hebben we dit in de genen zitten en is het onderdeel van onze visie: klant eerst. Toekomstbestendige relaties bouw je op door te geven en te nemen. Dit is met de klanten ook zo. “In alles betrouwbaar zijn” is dan geen loze kreet meer, maar zal in de praktijk zichtbaar zijn’, aldus Harm Koopman, Directeur Cargo Logistics bij Koopman.


Commitment is wat Koopman drijft. Gecommitteerd aan klanten, aan het welzijn van medewerkers én aan de wereld van morgen. Continue verbeteren, innoveren en naar de klanten luisteren. Door de samenwerking kan het volledige proces worden geoptimaliseerd. Koopman zet bijvoorbeeld ook LEAN trajecten of besparingsprogramma's op met de klanten. De uitkomst biedt vaak dat beide partijen operationeel en financieel voordeel hebben. Daarnaast is het ook een duurzame oplossing om op deze manier samen te werken aan CO2 reductie.


Voor elk logistieke vraagstuk levert Koopman een oplossing. Snelle levering, maatwerk en het hoge service niveau kan worden gerealiseerd door het TransMission samenwerkingsverband. 'Samen met onze klanten brengen wij eerst het totale proces in kaart om zo tot een passende oplossing te komen. Dit kan zijn dat we de goederen dedicated uitrijden, via ons eigen netwerk laten lopen of dat een deel van de goederen rechtstreeks wordt geleverd. Wij garanderen altijd een optimaal proces. En het belangrijkste hebben we nog niet genoemd; we doen het samen met loyale en gedreven mensen die onze klanten waarderen en die wij zelf zien als belangrijkste onderdeel in het succes van een Koopman.’

MT1000 is het grootste onderzoek naar de kwaliteit van zakelijke dienstverleners in Nederland. Het onderzoek is uitgevoerd door Amsterdam Centre for Business Innovation. Bekijk hier de resultaten van de MT1000 resultaten - categorie Goederenvervoer 2021.